LinkedIn Targeting

LinkedIn als marketingmiddel

LinkedIn is zich de laatste tijd aan het ontwikkelen tot een onmisbaar platform voor verkopers en marketeers. Het is al lang niet meer een verzameling cv’s voor recruiters en HR managers.

LinkedIn heeft momenteel in Nederland zo’n 6 miljoen gebruikers en is daarmee na Facebook het tweede sociale netwerk. LinkedIn lanceert regelmatig nieuwe toepassingen waardoor het voor verkopers en marketeers steeds interessanter wordt om meer tijd te investeren in het netwerk. LinkedIn is voor B2B hét social media kanaal om kwalitatieve leads te genereren.

Bereik de juiste doelgroep!

Adverteren op LinkedIn is in verhouding een stukje duurder dan op Facebook. Maar met miljoenen actieve professionals en bedrijven is het zeker een interessant kanaal. Veel ondernemingen hebben vooralsnog niet de keuze gemaakt voor LinkedIn Advertising. Hierdoor is de concurrentie veel minder groot dan op Facebook en kunt u met scherpe targeting op verschillende niveaus heel gericht uw doelgroep bereiken.

Sponsored Content zorgt ervoor dat doelgroep eenvoudig door kan klikken naar uw pagina of website en ook gelijk uw bedrijfspagina kunt volgen. Dit campagne type past daarom goed bij doelstellingen voor het vergroten van naamsbekendheid, meer volgens of meer interactie. Een Tekst-Ad campagne is bijvoorbeeld zeer geschikt om verkeer naar uw website te genereren.

7 handige tips voor LinkedIn

Als verkoper kun je je LinkedIn profiel beter niet inrichten als een CV. Wat u nodig heeft is een LinkedIn profiel dat functioneert als een landingspagina die bezoekers converteert tot connecties. Uw profiel-landingspagina bestaat uit 6 belangrijke onderdelen waaraan aandacht besteedt moet worden om ze op de juiste manier in te richten:

  1. De achtergrondfoto. Gebruik een unieke achtergrondfoto in plaats van de standaard LinkedIn achtergrond. Laat meer van jezelf of van je bedrijf zien.
  2. Uw profielfoto. Een goed klantgericht LinkedIn profielfoto heeft altijd een geschikte foto. Profielen met foto ontvangen 21x meer bezoekers dan profielen zonder foto. Zorg voor een professionele foto die precies datgene uitstraalt wat u uit wilt stralen.
  3. Voer alleen de naam in en eventueel uw titel.
  4. Uw functieomschrijving. Laat in elk geval zien wat u voor klanten doet en wat u bereikt. Laat zien dat je van waarde kunt zijn voor hen!
  5. De samenvatting. De eerste twee regel moeten de bezoeker direct pakken, alleen de eerste 200 tekens zijn zichtbaar. Het moet bezoekers verleiden om de rest van je profieltekst te lezen.
  6. De verborgen samenvatting. Gebruik deze ruimte goed om de landingspagina compleet te maken. Voer de nodige zoektermen in om het profiel beter vindbaar te maken.

Dit is wat LinkedIn in een notendop kan doen voor u en uw bedrijf. Bent u geïnteresseerd en wilt u meer informatie? Vul het formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact met u op!

Stel hier uw vraag!

[contact-form-7 404 "Not Found"]