Blijf op de hoogte!

Online Marketing Trends

Wij proberen te allen tijde om u op de hoogte te houden van de laatste trends op het gebied van online marketing. Zo willen wij voorkomen dat u achterop raakt bij uw concurrentie en tegelijkertijd dat de doelstellingen op dit gebied behaald worden. Dit is natuurlijk voor zowel u als voor ons een must.

Online marketeers zijn voortdurend op zoek naar innovatie en vernieuwing. Dit betekent dat zij vóór uw concurrenten op zoek zijn naar vernieuwing, wat weer betekent dat u niet achter kunt blijven bij deze laatste trends. Om u enigszins op de hoogte te houden van de laatste ontwikkelingen sommen wij in onderstaand nieuwsbericht een aantal trends voor u op.

Content marketing

In een eerder nieuwsbericht heeft u al kennis kunnen maken met content marketing. Dit weerhoudt ons er niet van om het onder deze trends nóg een keer te belichten. De eisen aan relevante content zullen in de toekomst steeds blijven veranderen en ook steeds belangrijker worden.

Het is inmiddels niet meer alleen belangrijk om goede content op uw website te hebben maar ook op al uw andere online marketing kanalen. Op elke kanaal moet relevante content te zien zijn om de interesse van potentiële klanten te wekken. Bezoekers die uw Facebook pagina en daar niets relevants vinden zullen in veel gevallen gelijk weer doorklikken en op zoek gaan naar een ander.

Met content marketing verbetert u de gebruikerservaring van website bezoekers en genereert u extra verkeer naar uw website. Dit leid tot een grotere kans op leads en verkopen!

Automated Marketing of Marketing Automation

Marketing Automation is een begrip wat je steeds vaker tegenkomt. Daarom willen wij in het kort antwoord geven op de vraag: Wat is Marketing Automation?

Marketing Automation is het gebruikmaken van verschillende geautomatiseerde systemen om leads/prospects aan ons te binden en door de customer journey heen te helpen. Dit wordt gedaan door op het juiste moment bepaalde informatie te sturen. Door gebruik te maken van marketing automation zorg je ervoor dat leads al in een eerder stadium binnen de customer journey kunt bereiken en aan je kunt binden. Hierdoor vergroot de kans op een uiteindelijke conversie.

Dit klinkt ingewikkeld maar eigenlijk is het niets meer dan zo snel mogelijk veel gegevens verzamelen van bezoekers en dit kan bijvoorbeeld door ze al in de oriëntatie fase om contactgegevens te vragen: op social media bijvoorbeeld.

Adverteren wordt duurder, maar wel relevanter!

Op Facebook kun je kostenefficiënt een groot bereik halen. De laatste tijd nemen op Facebook de mogelijkheden om te segmenteren en targeten snel toe, een goed voorbeeld hiervan is de retargeting. Het gevolg van deze betere retargeting is dat de kosten voor het behalen van bereik toenemen.

Met hetzelfde budget kun je simpelweg nog maar minder mensen bereiken dan een jaar geleden. Maar: het bereik van de advertentie is wel veel relevanter dan voorheen. Ons advies op dit gebied is dus om niet mínder te gaan adverteren omdat de kosten toenemen: het kan nu juist méér relevante leads opleveren.

Wilt u meer informatie over één van de deze onderwerpen? Via het formulier hiernaast komen wij er zo snel mogelijk bij u op terug!

Stel hier uw vraag!

[contact-form-7 404 "Not Found"]