Bereid je voor op 2018!

Social Media trends voor 2018

De koud is pas net ingetreden maar het jaar is alweer bijna voorbij en dus is het hoog tijd om vooruit te kijken naar het komende jaar! Ook 2018 belooft weer een interessant jaar te worden waarin de rol van Social Media in de online marketing funnel verder zal toenemen.

Minder interactie

De ontwikkeling van Facebook als belangrijk mediakanaal betekent dat er afscheid genomen gaat worden van de basis van waaruit Facebook is gestart: interactie. Het gaat steeds minder om likes, reacties en delen en steeds meer om bereik, frequentie, verkeer en conversiebijdrage.

Denk in video’s

Facebook gaf onlangs aan te verwachten dat 70% van alle content op het kanaal video zal zijn. Bedrijven moeten dus steeds meer aan de slag met video’s om (online) doelstellingen te behalen. Video klinkt al snel als duur en complex, terwijl het vooral gaat om het toevoegen van beweging aan je content. Vraag eens naar de mogelijkheden op dit gebied.

Chatbots voor service en verkoop

Chatbots vormen een van de voornaamste trends op social media voor de komende jaren. Het is een perfecte manier van een-op-een communicatie te combineren met automation. WhatsApp en Facebook Messenger implementeren in een hoog tempo advertentievarianten waarmee je zeer gericht een-op-eenconversaties met klanten kunt starten. Door klanten actief te benaderen en te helpen in het aankoopproces kun u uw conversie sterkt verhogen.

De verdere doorbraak van live video’s

U heeft al eens eerder over live video’s als trend kunnen lezen maar deze trend zal zich in 2018 nog extremer doorzetten. De livestreaming vanuit bedrijven zal een vlucht nemen. Dit komt mede door advertentievormen die het mogelijk gaan maken uw live video vooraf al aan te kondigen en promoten. Zorg ervoor dat u met uw bedrijf niet achterblijft bij deze ontwikkelingen.

Social media netwerken worden productiebedrijven

Social Media verschuiven van interactieplatforms naar mediaplatforms. Facebook wordt bijvoorbeeld al vooral gebruikt voor nieuws en updates uit ons leven, terwijl de echte interactie plaatsvindt op WhatsApp. Facebook en Twitter gaan concurrenten worden voor grote mediaproductiebedrijven in deze wereld.

Wat we nu al merken en wat we vooral tegen gaan komen is dat social media netwerken centraliseren: ze gaan elkaar nog meer na doen. De netwerken onderscheiden zich steeds minder en groeien naar elkaar toe qua positionering en functionaliteiten. Dit jaar zijn de netwerken elkaar al veel gaan kopiëren: dit gaat alleen maar verder toenemen. Het aantal grote, nieuwe toetreders (zoals Snapchat was) zal afnemen, omdat ook zij zeer snel gekopieerd en opgeslokt zullen worden.

Wilt u meer resultaat behalen met social media? Neem eens contact met ons op. Wij bekijken graag onder het genot van een kop koffie wat we voor u kunnen betekenen.

Stel hier uw vraag!

[contact-form-7 404 "Not Found"]