WhatsApp Marketing

WhatsApp Marketing

Met ruim 9,4 miljoen Nederlandse gebruikers is Whatsapp haast niet weg te denken uit het leven van Nederlanders. Steeds meer bedrijven onderzoeken de mogelijkheden om WhatsApp effectief in te zetten als online marketing middel. Bij Vanoo Media maken we bijvoorbeeld al langer gebruik van een WhatsApp nummer voor het aanleveren van informatie. Dit maakt het voor onze klanten eenvoudig om foto’s door te sturen en voor ons eenvoudig om direct te reageren.

Wat zijn de kansen van WhatsApp in de marketing wereld en kunnen zij op termijn net zo succesvol worden als Facebook?

Om het voor u als lezer niet overdreven langdradig te maken richten wij ons in dit nieuwsbericht tot 3 mogelijke manieren om WhatsApp succesvol in te zetten als online marketing kanaal:

1. Appcare, integratie in de klantenservice
2. Verspreiden van nieuws & content
3. Creëren van interactie

WhatsApp als klantenservice:

Veel klanten stellen tegenwoordig vragen via Facebook en (de laatste tijd in mindere mate) Twitter. Als consumenten een vraag stellen is het als bedrijf natuurlijk altijd noodzaak om hierop te reageren. Facebook of Twitter is niet de ideale manier voor één op één communcatie: WhatsApp kan op dit gebied een betere uitkomst bieden.

Met de zogenaamde Appcare is het mogelijk om zeer gericht een vraag van (potentiële) klanten te beantwoorden. Daarnaast is het toevoegen van video’s of foto’s een sterke aanvulling waarbij klanten de indruk krijgen dat er echt aandacht aan ze besteed wordt. Een belangrijk aandachtspunt: klanten verwachten over WhatsApp wel eerder antwoord die bijvoorbeeld via de mail!

WhatsApp als ‘nieuws’ kanaal

WhatsApp is een ideaal middel om actief content aan te bieden. Berichten op Facebook worden veel minder snel gezien én gelezen dan wanneer berichten via WhatsApp verspreid worden. Het is in WhatsApp mogelijk om specifieke klanten in een verzendlijst te plaatsen en om op een gerichte manier actuele content aan te bieden. Standaard content verzenden maar toch met een persoonlijke benadering.

Creëren van interactie met WhatsApp

Dit is compleet van een andere orde dan de andere mogelijkheden maar bedrijven kunnen zich mengen in een vriendengroep om zo interactie en interesse te wekken.

Als voorbeeld: bedrijven kunnen een competitief element creëren tussen vrienden om ervoor te zorgen dat zij een bepaalde uitdaging aan gaan. Horeca ondernemers kunnen hier wellicht gebruik van maken. Daag een vriendengroep uit om een bepaalde challenge aan te gaan als restaurant of café zijnde: creëer de vraag in plaats van erop te wachten.

Voor elke onderneming liggen er wel kansen op het gebied van WhatsApp. Wij geven u graag meer informatie over dit onderwerp en bekijken graag wat we voor u kunnen betekenen.

Stel hier uw vraag!

[contact-form-7 404 "Not Found"]